0 Menarik Mengenai Kaaba Yang Anda Tidak Ketahui


  1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.
  2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.
  3. Tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.
  4. Graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi=doa akan termakbul kerana di situ adalah tempat gema atau ruang dan masa serentak.
  5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.
  6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.
  7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.
  8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itu lah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.
  9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.
  10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.
  11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.
  12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Ka abah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah sentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.
  13. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.
  14. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma(lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.
  15. Selepas selesai semua itu baru lah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.



Entri ini copy bulat-bulat dari Zaidi Mokhtar

Bila agaknye aku boleh sampai sini..(terfikir sebentar)
Read more

0 Amalina Che Bakri Bersosial!

Dahulu kita pernah dikejutkan dengan pelajar yang berjaya mendapat 17A1 didalam peperiksaan SPM 2005.
Beliau telah diterbangkan ke UK untuk menyambung pelajarannya di University of Edinburgh, Scotland. 
Tapi baru-baru ini kita telah digemparkan dengan Perubahan imejnya yang berubah secara mendadak .
Tiada lagi imej muslimah seperti di Malaysia.
Dimanakah silapnya. Adakah kita terlalu banggakan kejeyaan dunia sehingga melupakan akhirat?
Anda bagaimana?

gambar sopan

Ingatkan awek mane nie

Seronoknya bain Rollerblade 

Dah macam artis dah nie

Salam perantau (selamat tahun baru agaknya)


Read more

0 Celebrating New Year 2012

Every country celebrate New Year with Firework. It different with Malaysia because we celebrate with Ustaz giving talk. Video below may show you something different the typical of Malaysian.

WE ARE BENT1ANZ
We are not celebrate New Year with firework but we celebrate with BBQ..nyumnyum..thanks Bent1anz


Dubai

Australia


Japan


Malaysia


So, what do u think about Malaysian people when celebrate New Year 2012. We celebrate with Asma ul Husna ( Name of ALLAH s.w.t ). From that we can get Barakah and Makmur  with multiple races in Malaysia.


Read more

0 Let it snow..

Hi everybody...

Today i just wanna share some of Google trick that i found while surfing the internet.

  • go to Google homepage and type  " let it snow"
Read more

0 EPC Advertisement...

It's been a while for me to update this blog. All of this due to busy with my final year project. So, without waste any time.. have fun watching this advertisements.



Read more

0 Harry Potter VS Star Wars

Bila kawe tengok perbezaan watak-watak untuk kedua filem ni..memang ada banyak persamaan la..

Gambar-gambar kat bawah ni menunjukkan perbezaan watak..haha..enjoy


 
P/S : Aku lagi suka story Star Wars..haha..sebabnya lagi banyak action

Read more
 
© 2011 Suara Rumah is proudly powered by Blogger